Richard Rorty (Nova York, 1931-Palo Alto, 2007), va ser un filòsof americà, professor de les Universitats de Yale i de Virgínia. Va ser professor visitant de nombroses universitats estrangeres i se’l considerà un dels filòsofs més provocadors i estimulants de finals del segle XX. Rorty afegí un gir pragmàtic radical al gir lingüístic. Tenia la convicció pragmatista que el coneixement ja no significava esbrinar els conceptes de veritat, raó i justícia per fer-ne una teoria sinó que aquest era una eina per a la multiplicació i expansió de la vida. No entenia la tasca de la filosofia com a resolució de problemes tradicionals sinó com una tasca il·luminadora per donar idees. Segons Rorty calia donar una resposta imaginativa als problemes i fer una redescripció dels problemes creant un nou lèxic; la raó és la capacitat d’invenció; som racionals quan som capaços de donar respostes noves a problemes nous. Rorty assignà a la literatura un paper important en els processos d’aprenentatge moral dels individus.
Més informació sobre Rorty, en anglès, aquí.
Cliqueu aquí si voleu baixar-vos el programa en pdf.
Clicant aquí podreu accedir a alguns dels enregistraments de les lliçons de Richard Rorty a la Càtedra Ferrater Mora.
També van participar en el seminari, convidats per la Càtedra a indicació del propi Richard Rorty, tres especialistes en la seva obra: Bob Brandom (Pittsburg), John McDowell (Pittsburgh) i Bjon Ramberg (British Columbia), que van impartir les següents sessions:
Les lliçons de Richard Rorty es van publicar en català i en castellà:
Vegeu l’article aparegut el 1999 al diari Avui signat per Miquel Porta Perales.