Obra de Ferrater Mora - Diccionari

Diccionari

El Diccionario de Filosofía de Josep Ferrater Mora (1912-1991) és sens dubte l’obra de referència i de consulta sobre filosofia més important en llengua castellana de tot l’àmbit hispànic.

La primera edició, publicada el 1941 a Mèxic per Atlanta, va ser relativament modesta, amb 598 pàgines. Ferrater Mora va preparar aquesta primera edició mentre vivia a l’Havana, Cuba, com a exiliat de la Guerra Civil Española. La sexta edició, molt més completa i extensa (4 volums), va aparèixer ja a Madrid, l’any 1979, a Alianza Editorial. Va ser l’última edició preparada per Ferrater Mora.

Després de la mort de Ferrater Mora el 1991, el Diccionario va ser posat al dia per part de Josep-Maria Terricabras, director de la Càtedra Ferrater Mora de Pensament Contemporani de la Universitat de Girona (càtedra que Terricabras i Ferrater Mora van fundar el 1989). Aquesta edició va ser publicada el 1994 a Barcelona per l’Editorial Ariel. També va sortir traduïda al portuguès.

El Diccionario de Ferrater Mora ha estat unànimement elogiat per tot el món intel·lectual, especialment l’hispanoparlant:

  • “El Diccionario de filosofía que durante cuarenta años fue construyendo y reelaborando el filósofo español José Ferrater Mora (1912-1991) es, sin duda, el diccionario de filosofía escrito en español que més se ha difundido durante la segunda mitad del siglo XX en las naciones que forman la hispanidad” (Fuente: Projecte filosofía en español)

  • “El Ferrater Mora ha sido mi diccionario filosófico favorito (…) lo considero una de las fuentes més exhaustiva e informadas para uso de estudiantes y profesores de filosofía.” (Christian Thiel, Institut für Philosophie der Universität Erlangen-Nürnberg)

  • “Hace tiempo que el Diccionario de filosofía se ha consagrado como una herramienta indispensable para estudiantes y filósofos. Su publicación en una nueva edició actualizada es un acontecimiento muy esperado y una noticia muy grata. Obra de notable erudición y amplio espectro, es una fuente fecunda de información, instrucción y reflexión” (Nicholas Rescher, University of Pittsburgh)